Nastavenie cien pre novú službu

Denníka N

Denník N je slovenský nezávislý denník a online médium. Je jedným z najvplyvnejších médií na Slovensku, otvára celospoločenské témy a prináša kvalitnú investigatívnu žurnalistiku. Každý rok patrí medzi najoceňovanejšie médiá v súťaži Novinárska cena.

Zatiaľ čo je väčšina médií financovaná z inzercie alebo z príspevkov od svojich majiteľov, fungovanie Denníka N je postavené primárne na peniazoch od predplatiteľov.

VÝSLEDKY

  • Viac ako 3-násobné zvýšenie počtu zákazníkov s nezákladným predplatným
  • 0% kanibalizácia nového balíčka medzi zákazníkmi s najdrahším predplatným
  • Úspešné zavedenie nových služieb s dopadom na výnosy v desiatkach percent
  • Sprístupnenie populárnych služieb väčšiemu počtu predplatiteľov
Tomáš Bella
Tomáš Bella
Spoluzakladateľ a šéf webu Denníka N
“Fungovanie Denníka N závisí najmä od príjmov od predplatiteľov, a preto potrebujeme čo najlepšie chápať ich potreby a preferencie. Pripravovali sme nové služby a potrebovali sme pomôcť s ich efektívnym nacenením. Pricewise nám pomohli nielen postaviť jednoduchú a efektívnu ponuku, ale aj ju otestovať bez negatívneho dopadu na značku. Výsledok spolupráce s Pricewise je na vrchnej hranici našich očakávaní.”

CIEĽ PROJEKTU

  • Nastaviť optimálnu cenu pre novú službu Denníka E
  • Zlepšiť ponuku a štruktúru cenníka vzhľadom k potrebám čitateľov
  • Udržať počet predplatiteľov

CENOVÝ TEST NOVÝCH PONÚK PREDPLATNÉHO

Subscriptions

VÝZVY A PRACOVNÝ POSTUP

Fáza 1: Úvodná analýza
V úvode projektu sme zanalyzovali zákaznícke správanie na základe reálnych dát. Na inovatívnych workshopoch s tímom Denníka N sme prediskutovali aktuálnu biznis situáciu, trendy v odvetví a zadefinovali kľúčové ciele projektu.

Fáza 2: Výskum zákazníckych potrieb
Zrealizovali sme rozsiahly zákaznícky prieskum, ktorý nám umožnil pochopiť, ako súčasní čitatelia sledujú spravodajstvo a čo je pre nich dôležité. Prieskum nám otvoril svet zákazníckych preferencií ohľadom nových a už zavedených služieb. Vďaka výsledkom sme boli schopní poskladať novú ponuku Denníku N tak, aby viac zodpovedala potrebám verných čitateľov.

Fáza 3: Cenový prieskum
V rámci inovatívnych workshopov sme spoločne s manažmentom Denníka N navrhli niekoľko variantov ponúk predplatného novín. Jednoduchosť a efektivitu týchto variantov sme otestovali v sérii kvantitatívnych cenových prieskumov so zákazníkmi. Na základe výsledkov sme vybrali optimálny variant ponuky.


Fáza 4: A/B test prototypu cenníka
Novú ponuku predplatného sme pretvorili do podoby jednoduchého cenníka. Pri návrhu prototypu sme používali rôzne princípy psychológie nákupu tak, aby sme konverziu cenníka zvýšili. Finálna podoba cenníka je výsledkom A/B testov na reálnych návštevníkoch pricing page.

Máte záujem o efektívnejšie nastavenie Vašich súčasných, alebo nových produktov, či služieb?
KONTAKTUJTE NÁS OFFICE@PRICEWISE.SK

Bratislavská pobočka

Ružová dolina 8, 821 09, Bratislava Slovenská Republika +421 905 937 773 office@pricewise.sk

Pražská pobočka

Na Perštýně 342/1, 110 00, Praha Česká Republika +420 731 618 725 office@pricewise.cz

DPO

Zodpovedná osoba Mgr. Alžbeta Krejčiová +421 915 916 331 alzbeta.krejciova@pricewise.sk