Prvé Digitálne lyžiarske stredisko V Európe!

Prvé digitálne lyžiarske stredisko v Európe!

Vernostný program GOPASS vytvorený Pricewise vyhral ocenenia v troch kategóriach prestížnej súťaže THE LOYALTY AWARDS v Londýne:

  • Najlepší vernostný program v sektore cestovného ruchu
  • Najlepšie CRM vo vernostnom programe
  • Najlepší vernostný program v strednej a východnej Európe
Čítajte viac na našom blogu

GOPASS bol zavedený spoločnosťou Pricewise pre TATRY MOUNTAIN RESORTS (ďalej len TMR). TMR je najväčší prevádzkovateľ lyžiarských stredísk v strednej a východnej Európe, so 4 rezortami v 3 krajinách. TMR prevádzkuje všetky súčasti rezortu od lanoviek, hotelov, aquaparkov, reštaurácií na svahoch, lyžiarske školy, obchody, až po požičovňu lyží... GOPASS má 10 hlavných súčastí, vrátane kombinácie e-shopu (nadiaľku nabíjateľný osobný skipass) a vernostného programu. Je to prvý rezort, ktorý implementoval tieto všetky funkcie v takom rozsahu v jednom programe a vytvoril tak prvý naozaj digitálny lyžiarsky rezort v Európe.


Pricewise dodalo TMR koncept programu GOPASS, vrátane vernostnej schémy, e-shopu, dizajnu procesov, marketingu a user experience v kamennom aj online svete. Pre TMR sme program pomohli navrhnúť po technologickej stránke, zaviedli sme systém v pozadí programu GOPASS a spolu s interným tímom TMR sa podielame na prevádzke programu po jeho spustení. Pri svojej práci si dávame dôraz na analýzu dát a realizáciu priamej direct marketingovej komunikácie.

Výsledky:

  • 5 % nárast tržieb
  • Tisíce extra zakúpených skipassov po spustení programu GOPASS
  • Jeden z najväčších podielov online zakúpených ski passov v rámci všetkých Európskych rezortov
  • Viac ako 100 000 lyžiarov používa GOPASS počas lyžovačky v Tatrách
  • GOPASS bol implementovaný v 2 krajinách, 139 predajných miestach a 205 lokálnych hoteloch v Tatrách

LEPŠÍ ZÁKAZNÍCKY ZÁŽITOK A ZVÝŠENIE TRŽIEB PRE TATRY MOUNTAIN RESORTS

Bohuš Hlavatý,
CEO Tatry Mountain Resorts

„Pricewise prišli s konceptom zákazníckeho programu GOPASS, ktorý predstavuje omnoho viac ako len vernostný program. Pomohli nám s každým krokom, od samotného nápadu technickej realizácie, až po pomoc pri prevádzkovaní programu po jeho zavedení do praxe. GOPASS je kľúčová iniciatíva TMR. Tento program prináša veľmi pozitívne finančné výsledky, zvyšuje spokojnosť zákazníkov a ich vernosť. S programom sme spokojní a v budúcnosti ho plánujeme rozšíriť a ďalej rozvíjať.“

OD VERNOSTNÉHO K ZÁKAZNÍCKEMU PROGRAMU

V Pricewise vnímame vernosť ako komplexný koncept. Na dosiahnutie vyšších tržieb vyplývajúcich zo zákazníckej vernosti, by mali spoločnosti robiť viac ako len zaviesť jednoduchý zľavový program, bodový systém, prípadne jednoduchú schému kombinovanú s vernostnou kartou.

S programom GOPASS sme chceli vytvoriť viac ako len vernostný program a zaviesť tak nový spôsob prístupu k zákazníkom a interakcii medzi zákazníkmi a lyžiarskym rezortom. Vernostný program je iba jedna z častí z tohto zákazníckeho programu. GOPASS je plne funkčný osobný skipas, merač osobných lyžiarských štatistík, vstupná karta do aquaparkov, elektronická peňaženka a oveľa viac. Všetky tieto časti spojené do programu GOPASS znamenajú revolúciu v manažmente vzťahu so zákazníkmi v lyžiarskom stredisku. Lyžovanie sa stáva digitálne.

DIGITÁLNA LYŽOVAČKA

GOPASS pomohol vytvoriť prvý, naozaj digitálny lyžiarsky rezort. Zákazníci sa vyhnú plateniu v hotovosti na pokladniach - môžu si na diaľku nabiť svoj skipas na svoju kartu GOPASS, dostávajú špeciálne určené a upravené ponuky na mieru, zbierajú a využívajú nazbierané body v celom areáli rezortu a môžu vidieť detailné štatistiky svojej lyžovačky. Všetky údaje sú pravidelne aktualizované cez prepojené informačné systémy navrhnuté Pricewise. Toto sú hlavné „digitálne“ benefity programu GOPASS:

Zvýšenie komfortu

Zákazníci nemusia kupovať skipas pri pokladni na svahu ale kúpia si ho priamo cez e-shop a nabijú si ho na svoju kartu GOPASS. Kartu GOPASS môžu tiež použiť na platenie vo všetkých obchodoch a pokladniach v celom rezorte.

Šetrenie a nižšie ceny

Členovia programu GOPASS platia menej prostredníctvom internetu a dostávajú špeciálne ponuky na kúpu skipasov, vstupov do aquaparkov, a ďaľších služieb ponúkaných v rámci rezortu.

Zábava

Zákazník vidí štatistické údaje o svojej lyžovačke hneď ako dolyžuje a dostáva špeciálne odmeny za splnenie lyžiarských levelov.

AKO VZNIKOL GOPASS

V roku 2013, spolu s dokončovaním infraštruktúry lyžiarskeho rezortu (snežné delá, lanovky,...) sa TMR rozhodlo sústrediť na budovanie základne verných zákazníkov s cieľom opakovane prilákať verných zákazníkov na opakovanú návštevu stredísk, zvýšiť útratu v rezorte pomocou „cross sellu a upsellu“ a ponúkať lepšiu formu nákupu a benefitov s cieľom zvýšit spokojnosť zákazníka.

Počas zimy 2012/2013 bola započatá práca na prvých fázach programu GOPASS. Počas tohto obdobia, Pricewise ponúkol TMR koncept zákazníckeho programu. V nasledujúcich 2 rokoch bol program GOPASS vytvorený a stal sa dôležitým obchodným nástrojom pre TMR.

Počas vytvárania programu sme spolupracovali v úzkom kontakte so všetkými levelmi organizácie TMR, od výkonného riaditeľa až po pokladníka za kasou. V kľúčových chvíľach tohto 2 ročného obdobia so konali intenzívne workshopy s marketingovým oddelením TMR. Každé vylepšenie a aspekt programu boli vytvorené v spolupráci s klientom a zavedené do strediskového marketingu a IT systémov rezortu.

VERNOSTNÉ PROGRAMY OD PRICEWISE NÁŠ PRÍSTUP

Aj keď bol program GOPASS náročnou technickou implementáciou k celému projektu sme nepristupovali ako ku klasickému IT projektu ale snažili sme sa nazerať na systém z pohľadu zákazníka a marketingu. Na stretnutiach, počas celého trvania tohto projektu bol používaný zákaznícky a nie IT slovník. Projekt sme navrhli tak, aby prezentácie a workshopy týkajúce sa potrieb zákaznika boli hlavnou prioritou s kľúčovým zameraním na marketing programu.

Výber úloh koordinovaných Pricewise:
  • Tvorba konceptu programu
  • Spustenie a prevádzka 10 hlavných aspektov programu GOPASS vrátane vernostného programu (vernostný program, eshop,...)
  • Integrácia 7 rôznych pokladničných a účtovných systémov pomocou CRM cloud systému
  • Vytvorenie online portálu vrátane eshopu
  • Marketing a komunikácia programu GOPASS v rezorte
  • Nastavenie systému a stratégie pre veľkú kupónovú kampaň na začiatku sezóny
  • Navrhnutie procesov pre vernostný program (na pokladniach, na prevádzkach v rezorte)
  • Tréning stoviek pracovníkov TMR v 7 rôznych odvetviach
  • Adaptácia programu na letnú sezónu
  • Expanzia programu do najväčšieho Českého rezortu
  • 596 rôznych kampaní uskutočnených v roku 2014
Zaujímate sa o vylepšenie aktuálneho, alebo zavedenie nového vernostného programu? Kontaktujte nás office@pricewise.sk

Bratislavská pobočka

Ružová dolina 8, 821 09, Bratislava Slovenská Republika +421 905 937 773 office@pricewise.sk

Pražská pobočka

U Hadovky 564/3, 160 00, Praha 6 Česká Republika +420 731 618 725 office@pricewise.cz

DPO

Zodpovedná osoba Mgr. Alžbeta Krejčiová +421 915 916 331 alzbeta.krejciova@pricewise.sk